COME2LOVE
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا قصة لحظات حب واقعية من الجامعة 829894
ادارة المنتدي قصة لحظات حب واقعية من الجامعة 103798
COME2LOVE
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا قصة لحظات حب واقعية من الجامعة 829894
ادارة المنتدي قصة لحظات حب واقعية من الجامعة 103798
COME2LOVE
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


LOVERBOY
 
الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» لماذا يرسب الطلاب فى الامتحانات؟
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالسبت فبراير 20, 2010 1:14 pm من طرف eng eslam

» قصص تنمية بشرية
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالجمعة فبراير 19, 2010 3:09 pm من طرف eng eslam

» لغز عجز العلم و الشرطه في حله بجد
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالجمعة فبراير 19, 2010 3:02 pm من طرف eng eslam

» *** اهداف رائعة لميسى/****
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالجمعة فبراير 19, 2010 11:22 am من طرف Admin

» حصريا كليب شيرين انكتبلى عمر DVDRip بمساحة ميجا
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالخميس فبراير 18, 2010 9:27 am من طرف الكونكورد

» حصرياً .. فيلم احكى يا شهرزاد .. نسخة Dvd Rip اصلية .. على اكتر من سيرفر
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالخميس فبراير 18, 2010 9:23 am من طرف الكونكورد

» حصرياً .. فيلم بدل فاقد .. نسخة DvdRip اصلية .. على اكتر من سيرفر
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالخميس فبراير 18, 2010 9:19 am من طرف الكونكورد

» حصريا البوم منوعات مع حبي من روتانا 2010 Cd Q 192Kpbs
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالخميس فبراير 18, 2010 5:10 am من طرف tito

» اجمل رسائل مضحكة خش وشوف
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالأربعاء فبراير 17, 2010 5:53 pm من طرف ahmed bek rageh

بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
منتدى

 

 قصة لحظات حب واقعية من الجامعة

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin



عدد المساهمات : 551
نقاط : 1664
تاريخ التسجيل : 12/02/2010
العمر : 33
الموقع : TIRA-MANS -EGYPT

قصة لحظات حب واقعية من الجامعة Empty
مُساهمةموضوع: قصة لحظات حب واقعية من الجامعة   قصة لحظات حب واقعية من الجامعة I_icon_minitimeالأحد فبراير 14, 2010 3:24 pm






قصة لحظات حب واقعية من الجامعة Icon1

قصه لحظات حب قصه واقعيه من الجامعه




















المـــــــــــــــــــــــــــــــــــــقدمه
القصه دى جامده اخر حاجه وهيا حلقات هنتعلم منها كتير قوى قوى وحب وعواطف النهارده المقدمه و اول حلقه

يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااارب تعجبكممممممممممممممممم
شخصيات القصه

ولا عندي شخصيات كتير في القصة انا هقلكم الابطال دلوقت
وبعدين اي حد تاني هيبان في وسط القصة اوك

مريم بنت في 3 جامعه قسم فلسفة عندها 20 سنة بنوتة فرفوشة اوي بتحب تتعرف على الناس كتير
وبتحب تهرج مع كل الناس مش من طبعها الاكتئاب بتحب كل الي حوليها
وتقريبا الدفعه كلها عرفاها طول ماهي ماشية تسلم على ده وتكلم دي وتقف مع ده شوية
ومعاد ناس قليلين شوية
نقدر نقول عليا بتحب تكون راجل اوي يعني في مشيتها في كلمها حتى في هدومها على طول
بنطلون جينز وعلية اي بدي ولا تيشرت ولا قميص من فوق مش بتحط ميكب ولا لنسزز غير
في المناسبات فقط لاغير تحب تبان قدام كل الناس بس مش لقية فرصة كويسة في وسط
زحمة الجامعه والناس الكتير الي في الدفعه
رومانسية مووووووووووت بتعشق عامر منيب وحماقي عمرها ماحبت قبل كده عشان كانت عايشة
مع اهلها في دولة خليجية وطبعا مافيهاش اختلاط ونزلت مصر على الجامعه بس ولسة مش لقت
الشاب الوسيم الي بتحلم بية

اما بطلنا بقى فهوة اسلام .. اسلام باشا عندو 23 سنة شاب وسيم جدا جذاب بشكل مش طبيعي
مثقف لابعد الدرجات خلص كلية تربية قسم فلسفة وعجبتو اوي الفلسفة من ايام ثانوي وجايب مجموع
يدخلو احسن جامعه بس هو ايه حاطط هدف وهو الفلسفة
المهم يعني كل همه في الدنيا يبقى دكتور فلسفة بس مش متزمت ولا حاجة بالعكس عاوز
يخلي كل الناس تحب الفلسفة زي ماحبها ومش عاوز يشتغل دكتور عشان السمعه ولا اللقب ولا حتى الفلوس
هو كل الي همه يخلي كل الناس تحب الفلسفة ويوصل رسالته صح بس
بيموت في عمر دياب واليسا رومنسي لابعد الدرجات والده متوفي وعايش مع مامته واخواته


<table id="post103180" class="tborder" align="center" border="0" cellpadding="6" cellspacing="0" width="100%"><tr valign="top"><td class="alt1" id="td_post_103180" style="border-left: 1px solid rgb(216, 216, 216);">




قصة لحظات حب واقعية من الجامعة Icon1





















[center]ودى الحلقه الاولى لو عجبتكو هنزل الباقى

مريم وقفة مدايقة على الاخر ومش طايقة حد وعمالة تخانق دبان وشها وقفة قدام باب قوضه رئيس القسم
عوزة تطلب منو يديها تصريح بانها تنزل تتدرب صحافة وهو مش راضي يدخلها وعمال يكلم السكيرتية بتاعتو
واي حد يجي يدخل يدخلو وهيا لاء

"مريم في سرها :هو فاكر نافسو اية عامل نفسو رئيس الجمهورية دنت حياله رئيس قسم ولسة كمان متعين
فينك يادكتور رامي دنت كنت بتدخلناوتخلينا نعد كمان مش نكلمك واحنا واقفين يلا اهو هنعمل اية راحت ايامك
وجت ايام الراجل الغلس ده مش عارفة عملينو رئيس قسم على اية ده حتى مش بيشرح اصلا

وسكتت مريم لقت وحده من صحبها في القسم وبتدور على نفس الي هيا بتدور علية جت وقفت جمبها
ودخلت على طول وكلمت الدكتور وخدت الي عوزاه وطلعت


مريم : ها عملتي اية قالك اية الراجل ده

مروة : ابدا اداني ورقة بتوقيعو انزل بيها للشئون تحت عشان يدوني التصريح

مريم : يعني انا وقفة من الصبح هنا وهو ولا راضي يدخلني عشان حتت بتاعه صغيرة ماشي اما دخلو

مروة : معلش يابنتي بقى هنعمل اية حكم القوي على الضعيف اه صحيح نسيت اقلك كل سنة وانتي طيبة

مريم : وانتي طيبة ياقمر الواحد بس مش راضي يشتم البتاع الي حوة ده عشان في رمضان حرام افطر علية

مروة : هههههههههههههههههه معلش بقى يلا انا هنزل قبل مايقفلو الشباك تحت

مريم : اوك اشوفك في المحضرات بقى

مروة : اوك يلا باى

"مريم : يعني هو هيعملي اية لو دخلت مهي مروة دخلت ومش قلها حاجة يلا انا هدخل واكلمو يلا 1 2 3 هوبا

خبطط على الباب يشويش ودخلت

مريم :بعد اذنك يادكتور

الدكتور : اية مش شيفاني بتكلم اتفضلي برا لما اخلص ادخلي

مريم : انا اسفة

وخرجت برا وهيا خلاص نفسها تجيب مسدس وتموتو مش طايقة نفسها بقى اعده تستنى حضرتو كل ده
وفي الاخر يقلها برا

"م : وانا تعبة نفسي لية وعلى اية كل ده عشان حتت ورقة ماااااااااااااشي والله نص ساعه كمان لو مادخلتش
همشي وتتحرق الصحافة بقى كل الزل ده عشان حتت ورقة ماااااااااااااااااااشي

وفجاءة قطع تفكيرها في الانتقام واحد طويل كده ووسيم طبعا هو اسلام باشا


اسلام : احم احم لو سمحتي ياانسة ممكن اسالك سؤال

"م : وده وقتك ياخفه ان كمان عاوز اية ده ايه ده وكمان لابس سنسلة ياروح قلبي امال فين الضفاير

مريم : ايوة نعم اتفضل

اسلام : هو انتي فلسفة برضو

مريم : يعني وقفة قدام باب رئيس القسم هكون اية مثلا اعلام

اسلام : اه صح معلش انا اسف

"م : اية غباوتك دي هو مالهو هو تطلعي قرفك علية احترمي نفسك شوية

"س: اية البت الغلسة دي يالهوي ليكون كل الناس كده هنا

مريم : وانت اية اصلك جيد اول مرة اشوفك هنا

اسلام : اه اصلي انا جديد في الدفعه

مريم : سنة اولى يعني

اسلام : لالا 3

مريم : يعني تيجي ازاي 3 وجديد مفهمتهاش دي

اسلام : اصلي مخلص تربية وعاوز اتخصص في الفلسفة فجيت اكمل هنا وطبعا النظام انو ابدا من 3
لان اولى وتانية خدتهم عندي في الجامعه

مريم : اه قلتلي وانت ياعم اية الي يخليك تعمل كده فنفسك ده الواحد لما يصدق يخلص

اسلام : اصل نفسي اكون دكتور

مريم : ياحم ياحم ربنا معاك ويوفقك ان شاء الله

اسلام : يسمع من بوقك ربنا ايوة كده ادعيلي هو انتي سنة كام

مريم : 3 برضو اية مش باين عليا

اسلام : بصراحة انا افتكرتك ثانوي

مريم : والله ثانوي لية بقى هو عشان قصيرة شوية ابقى كده على فكرة انت الي طويل اوي مش زنبي

اسلام : ههههههههههههههههههههههههه منتي بتهرجي اهو

مريم : اه معلش انا اسفة اصلي متنرفزة شوية من الراجل ده

اسلام : قوليلي بس عملك اية وانا ادخل اشكرو

مريم : بطل غلاسة بقى لقلب عليك تاني

اسلام : لاء وعلى اية خلاص انا اسف

مريم : ايوة كده يلا بقى انا زهقت وهمشي سلام اشوفك في المحضرات

اسلام : هو الجدول معاكي

مريم : طبعا يابني

اسلام: طيب بعد اذنك انقلو

مريم : ايوة كده قول انك داخل على مصلحة ماشي ياباشا اتفضل

ونقل الجدول وشكرها ومشيت ولا في بلها وراحت على المدرج واعدت مستنية الدكتور يجي
طبعا كان اول اسبوع ومفيش ناس كتير بتحضر خصوصا انو رمضان يعني
ومافيش حد من صحبها جة وهيا ياحرام خلاص مش طايقة نفسها من الحر ومن الي عملو الدكتور

ولما صدقت لقت وحده من صحابها جت جريت عليها وحضنتها وباستها


مريم : فينك يابنتي كده ولا مسد ولا مسدج اية الندالة دي

دودو : معلش بقى انتي عارفة الرصيد بيخلص بسرعه هههههههههههههههههههههه

مريم : ماشي ياوطية

دودو : هواية الدكتور لسة ماجاش

مريم : ولا شكلو هيجي اصلا يابنتي انا زهقت خلاص وهروح اصلا

دودو : طيب خلاص روحي انتي اصلا شكلك
تعبانة اوووووووووووووي

مريم : ماشي انا اروح انام بقى وماوجعش دماغي

دودو : اوك ياقمر اشوفك بكرة

مريم : هههههه افكر يلا باى

دودو : ههههههههههه ماشي ياخفيفة باى


وروحتمريم البيت وهيا مش شايفة قدمها اول مادخلت اتوضت وصلت العصر والضهر واترمت على السرير لحد الفطار

تابعوني في الحلقة الجاية













</td></tr></table>

<table id="post104706" class="tborder" align="center" border="0" cellpadding="6" cellspacing="0" width="100%"><tr valign="top"><td class="alt1" id="td_post_104706" style="border-left: 1px solid rgb(216, 216, 216);">




قصة لحظات حب واقعية من الجامعة Icon1





















الحلقة التانية


صحيت مريم من الصبح ولبست هدومها ونزلت تجري عشان تلحق اول محاضرة راحت لقت صحبتها دودو موجوده
ومعها ناس صحابهم برضو راحت سلمت عليهم واعدت معاهم وطبعا كان المدرج فاااااااااضي مافيهوش غير كم واحد
وهيا عمالة تتكلم وتهرج مع اصحبها لقت اسلام دخل من باب المدرج

مريم :شايفة يادودو الواد ده

دودو: اه مالو ده دايقك عملك حاجة قولي بسرعه اقوم اضربو

مريم : بس يابت اهمدي شوية اية متسحرة راديو

دودو : ههههههههههههههههههههه طيب قولي مالو ده

مريم : تصوري ده مخلص تربية فلسفة وجي يكمل هنا ويتخصص اصلو ناوي يطلع دكتور

دودو : لا حول ولا قوة الا بالله وده م اية ده ههههههههههههههههههههههههه

مريم: منا بقول الي زي ده انقرضو من زمان اديكي شايفة اخر دكتور اتوظف هنا وخد الدكتوراه عندو كام سنة يلا بقى
باين ان مامتو داعية علية يا اما العيلة كلها كده

دودو : ههههههههههههههههه وده اسمو اية بقى

مريم : تصدقي ماعرفش اعدنا نرغي امبارح على باب رئيس القسم ومش سالتو عن اسمو

دودو : فالحة ياختي مش هتقومي تسلمي علية

مريم : لا وانا مالى هو الي يجي انا مش هروح اسال فية اصلا انا مالي بالناس المثقفه دي ههههههه
تصوري لابس سنسلة مع انو باين انو محترم وراجل اوي وانتي عرفاني بكرة اي ولد يلبس سنسلة بحسو
طالع من فلم قديم او عندو مامي وبابي

دودو : بجد والله معلش اصل كل الشباب اليومين دول بيلبسو سناسل مش عارفة موضت اية دي

مريم : يلا ماعلينا

لوليتا : بخ

مريم : يابت اية مش هتبطلي غلاستك دي ماقلتلك بتخض

لوليتا : بتتكلمو عل مين ياموزز باين كده بتنمو قوليلي يلا مين ها مين ها

مريم : بس بس اهمدي انا هقوم اسال على الدكتورة دي جاية ولا لاء مش هعد استنى كتير

دودو : ماشي روحي وانا هحكي لوليتا منتي عارفة مش هتسكت لحد ماتعرف

لوليتا : هههههههههه طبعااااااااااااااااا

مريم : ماشي سلام

وراحت مريم تسال على الدكتورة وعرفت انها مش هتحضر وهيا راجعه قابلت اسلام وعينها جت في عينو
قامت ابتسمتلو ابتسامة خفيفة ومشيت وهو كمان ابتسملها

" س: هيا قالتلي اسمها اية ممممممممم مش فاكر لالا دنا مش سالتها على اسمها اصلا
معلش ملحوقة اسالها لما اشوفها تاني


مريم : قومو يلا خلينا نروح في اي حتة ولا نروح حتى

دودو : لية هيا مش اية

مريم :لا ياستي اعتذرت شكلها بتعمل الفطار مش فاضية هههههههههههههههههههه

دودو : ههههههههههه طيب ماشي بس هنروح ازاي محنا عندنا محاضرة بعدها واكيد الدكتور ده هيدخل
منتي عرفاه اذا كان منزل الكتاب من دلوقت اكيد هيحضر

مريم : اه صحيح اصلا شفته هناك يلا بقى خلينا اعدين في المدرج ده يلمنا بدل مننزل تحت ونتسلق في الشمس

دودو : اه فعلا الحقي الحقي

مريم : اية حصل اية

دودو: ده الواد الدكتور ده واقف مع ناس اعرفهم الولاد الي ديما يعدو ورا دول

مريم : اه صحيح طيب وانا اعملو اية مايعمل الي عاوزه

دودو : بس الود اية شيك اوووووووووي وجسم بقى اكيدبيلعب حديد

مريم : خلاص ياحجة اروح اظبطلك معاه ولا اية

دودو: لالا مش عاوزة شكرا

مريم : طيب قومي خلينا نقف برا شوة انا زهقت من القعده هنا

دودو : اه طيب وانا كمان

لوليتا : اية ده ريحين فين وسيبني لوحدي كده

مريم : لوحدك اية امال البت الغلبانة الي اكلتي ودنها من اصبح دي اية

كريمة : اه والله يابتي عمالة لوكلوك كتير صدعت

لوليتا : ماشي ياكريمة ماااااااااشي اما يخرجو بس

مريم : يلا احنا هنقف برا شوية كده ونرجع اوك سلام

خرجت مريم و دودو يقفو برا المدرج في الهوا اول ماخرجت دودو لقت الناس صحبها واقفي مع اسلام برا

دودو : انا هروح اسلم عليهم عيب كده عاملين يبصولي اوي

مريم : طيب خلاص هروح معاكي

دودو: اهلا ازيكو عاملين اية كل سنة وانتم طيبين

واحد من الشباب : وانتي طيبة ياستي

دودو : اية ده مش تعرفوني كده ده وش جديد في الدفعه

اسلام : ههههههههههههههههه ولا جديد ولا حاجة ياستي ماصحبتك شافتني امبارح

مريم : اه اهلا ازيك

اسلام: الحمد الله انتي عاملة اية يا............ هوانتي اسمك اية

مريم : اسمي مريم

اسلام : الله اسمك جميل اوووووي

احمر وش مريم وبصت في الارض من غير اي كلمة

دودو : اه وانت اسمك اية بقى

اسلام : اسمي اسلام ولا عاوزة الثلاثي

دودو : لاء كده كفاية يلا ياجماعه بعد اذنكم احنا هنروح نقف هناك كده

اسلام : ولية بس كده خليكو معنا

مريم : لا معلش اصلنا عوزين نتكلم مع بعض في حجات كده

اسلام : خلاص ماشي براحتكم سلام

بعدت مريم ودودو بعيد عن الولاد ووقفو على جمب

دودو : مهو الواد لذيذ اهو وبيهرج

مريم : وانا قلتلك حاجة لذيذ ياستي على نفسو

دودو : طيب طيب اهدي يلا بقى ندخل عشان كمان شوية دكتور حسن جي

مريم : انا بقول كده برضو

ودخلو المدرج وهيا داخلة بتبص على الولاد لقت اسلام بيبصلها قامت ابتسمت وبصت في الارض ومشيت
واسلام طبعا ابتسملها ابتسامه خفيفة خد بالو واحد من الولاد الي وقفين

محمد : اية يابني في اية

اسلام : لا ولا حاجة بس عسولة اوي مريم دي

محمد : اه هيا من ناحية عسولة هيا عسولة اوي كل الدفعه تقريبا تعرفها عارف ليها دخلة غريبة من باب المدرج
ولا ضحكتها يالهوي عسل

اسلام : ياراجل وانت متابعها على كده

محمد : مش الموضوع بس هيا بتخلي اي حد يبصلها غصب عنه

اسلام : وهيا على كده مرتبطة بحد ولا حاجة

محمد : لا والله ماعتقدش لية يعني

اسلام :عادي يعني بسال

محمد : اه عاااااااادي ماشي ياعم الحبيب يلا بقى اهو الدكتور جه اهو

اسلام : مممممممم طيب انتو هتعدو فين

محمد : ورا طبعا

اسلام : بس انا اتعودت اعد قدام على طول

محمد : لا مع نفسك انت بقى

اسلام : ماااااااااشي

دخل الدكتور واعد يتكلم ويشرح كتابو ويدي نبذة عنه

الدكتور : ها ياجماعه انتو خلاص بقيتو 3 لازم انتو الي تشرحو مش انا وكمان الكتاب بسيط وسهل
وكلامه واضح احنا لازم نتفق مين الي هيشرح المرة الجاية الفصل كله عبارة عن 6 صفحات ها مين
هيشرح
طبعا الدفعه كلها اتصدمت شرح اية وبتنجان اية ده احنا لسة بنقول ياهادي وفجاء قام اسلام رفع ايديه

الدكتور : كويس اهو اول متطوع اهو اسمك اية يابني

اسلام : اسلام يادكتور

الدكتور: طيب كويس مين هيشرح معاه

"م : ياسلام من اولها كده طيب يعني فاكر مثلا ان دفعتها فاشلين مااااااااااشي انا هوريك واهي فرصة
كمان بين قدراتي ومواهبي امام الشعب
ورفعت مريم ايديها

الدكتور : اهو في بنوتة كمان اتطوعت اسمك اية
لف اسلام يشوف مين دي الي عوزة تقف قدامه لقاها مريم

"س : ياسلام اية الجمال ده مافيش فرصة احسن من كده اننا نتكلم مع بعض

مريم : مريم

الدكتور : من اولها مكسوفة ماشي ياست مريم ابقى اتفقي انتي واسلام كل واحد هياخد اي جزء

مريم : اوك يادكتور

"م : يادي النيلة واحنا نتكلم لية اصلا ماشي مهو انا الي ورطت نفسي استاهل بقى

"س : مش بقلك مافيش احسن من كده

انتظروني في الحلقة الجاية

و نشوف اسلام هيعمل ايه مـع مريم













</td></tr></table>













[/center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://come2love.hooxs.com
 
قصة لحظات حب واقعية من الجامعة
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» مسلسل((*قصة واقعية *)) جميلة جدا
» ازاى تبقى رخم ف الجامعة
» مسلسل((*قصة واقعية *)) جميلة جدا الحلقة 2.....
» مسلسل((*قصة واقعية *)) جميلة جدا الحلقة 3.....
» **** مذاهب دكاترة الجامعة في وضع اسئلة الامتحانات ***

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
COME2LOVE :: literary FORUM :: قصة ورواية NOVEL AND STORY-
انتقل الى: